"Шкільна планета". Всеукраїнський Інтернет-проект.Вівторок, 21.05.2024, 18:46

Вітаю Вас Гість | RSS

Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Категорії розділу
Англійська мова [4]
Німецька мова [0]
Французька мова [0]
Алгебра [0]
Біологія [0]
Всесвітня історія [0]
Географія [2]
Геометрія [0]
Економіка [0]
Захист Вітчизни [0]
Інформатика [0]
Історія України [0]
Основи здоров'я [0]
Правознавство [0]
Світова література [0]
Трудове навчання [0]
Українська мова [0]
Українська література [0]
Фізика [6]
Фізична культура [0]
Хімія [0]
Художня культура [0]
Варіативна складова [0]

Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Старша школа. 10 клас » Фізика

Третій закон динаміки Ньютона.

 Тема уроку: Третій закон динаміки Ньютона.

Мета уроку:

1.     Навчальна:  на конкретних прикладах розкрити суть третього закону динаміки Ньютона і переконати учнів в одночасному існуванні дії та протидії; вчити учнів логічно і творчо мислити.

2.     Розвиваюча: формувати і розвивати інтелект успіху; індивідуальні здібності учнів; розвивати вміння узагальнювати; аналітично мислити.

3.     Виховна: виховувати прагнення до успіху, творчість, самоствердження; увагу, активність, науковий світогляд учнів.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: два візки; бруски однакової маси; залізний брусок; магніт; таблиця «Закони Ньютона».

                                Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Оголошення теми і мети уроку.

ІІ. Перевірка знань, умінь учнів.

Самостійна робота (тести). Самоперевірка.

№1. Чому людина, що стоїть у човні, важко зберегти рівновагу, якщо човен різко зупиниться?

 А) людина, внаслідок інерції, падає в протилежний бік до руху човна.

 Б) човен коливається на воді.

 В)людина, внаслідок інерції, продовжує рух в тому ж напрямку.

№2. Котре з трьох висловлювань неправильне?

 А )під час рівномірного руху тіла всі сили, що діють на нього компенсовані.

 Б) вага тіла – це сила, з якою тіло діє на підставку або розтягує вертикальний підвіс.

 В) сили, з якими взаємодіють два тіла – компенсовані.

№3. Чи однакова сила тяжіння в усіх точках земної поверхні?

 А) так.

 Б) ні.

№4. Яка із вказаних одиниць не входить у систему одиниць СІ?

 А) 1Н.

 Б) 1м/с².

 В) 1км/год.

 Г) 1с.

№5. Котре з висловлювань правильне?

 А) 1Н – це сила, що надає тілу прискорення 1м/с².

 Б) вага тіла – це сила, з якою тіло внаслідок дії тяжіння розтягує підвіс або діє на горизонтальну підставку.

 В) якщо тіло рухається рівнозмінно, то сили що діють на нього, компенсовані.

№6. Яка маса тіла, якщо під дією сили 0,5Н воно рухається з прискоренням 1м/с²?

 А) 0,5кг.

 Б) 5кг.

 В) 2кг.

 Г) інша.

№7. Котре з висловлювань неправильне?

 А) сила виражається добутком маси на прискорення.

 Б) сила – векторна величина.

 В) сила виражає інертні властивості тіла.

№8. Чи може вага тіла бути більшою від сили тяжіння, що діє на тіло?

 А) так, якщо тіло рухається з прискоренням вниз.

 Б) так, якщо тіло рухається з прискоренням вгору.

 В) ні.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Ми багато разів говорили про те, що будь-яка дія одного тіла на інше має характер взаємодії. Всі розглянуті раніше приклади свідчать, що не може бути однобічної дії одного тіла на інше – тіла обов’язково взаємодіють між собою. Наприклад, Земля й Місяць притягуються одне до одного, людина тисне на стілець, а стілець – на людину. Якщо тіла взаємодіють між собою, то природно поставити питання, чи існує якась залежність між силами, з якими взаємодіють тіла? Щоб відповісти на це питання, треба порівняти сили за модулем і зясувати, як вони направлені.

 

 

 

 

                                                                  

Якщо покласти  на котки сильний  магніт і залізний брусок і до кінців

магніту і бруска приєднаємо однакові м’які пружини, другі кінці яких закріпимо. Магніт і брусок притягнуться один до одного і розтягнуть пружини. Дослід показує, що обидві пружини розтягнуться однаково. Це означає, що на обидва тіла з боку пружин діють однакові за модулем і протилежні за напрямом сили: F1 = - F2.

А тепер проведемо експеримент: два учні класу взаємодіють один з одним за допомогою мотузки, стоячи на демонстраційних візках.

Як ви гадаєте: чи з однаковими силами діють один на одного ці учні?

На основі дослідів можна сформулювати третій закон Ньютона: сили, з якими взаємодіють два тіла, рівні за модулями і направлені вздовж однієї прямої у протилежні сторони.

Досить часто третій закон Ньютона формулюють так, як його у свій час сформулював Ньютон: всякій дії завжди є рівна і прямо протилежна протидія.

Рівність модулів сил взаємодії, скориставшись другим законом Ньютона, можна записати: m1a1  = m2a2,   або a1/a= m2/m1.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

1)    Чи можуть зрівноважити одна одну сили взаємодії двох тіл – адже вони рівні і протилежно направлені?

2)    Чи є відмінність між «дією» і «протидією»?

3)    Чи можна вважати, що сума сил (дії і протидії) дорівнює нулю? Чому?

4)    Згідно з третім законом Ньютона під час перетягування каната кожна команда учнів на уроці фізичної культури діє на суперника з рівною силою. Як же тоді визначається переможець?

5)    Розвяжіть задачі.

№1 Два учні здатні розтягувати пружину динамометра із силами 150 і 200Н кожен. Що покажуть з’єднані мотузкою динамометри, якщо учні розтягуватимуть їх з усіх сил у різні боки?

№2 Два хлопчики розтягують мотузку із силами 120Н. Чи розірветься мотузка, якщо вона витримує натяг 150Н?

6) Складемо таблицю «Закони Ньютона»: за якими дослідами можна встановити всі три закони Ньютона, сформулюйте закони Ньютона, особливості кожного закона Ньютона, що обєднує закони.

V. Підсумки уроку.

VІ. Домашнє завдання: §23; пов.§20-22.

Написати невеличкий твір про взаємодію тіл.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Джерело: http://myfizika.wordpress.com
Категорія: Фізика | Додав: Елена (14.02.2014) | Автор: Елена E
Переглядів: 352 | Теги: Третій закон динаміки Ньютона. | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Пошук

Час


Copyright //shkilnaplaneta.ucoz.ru © 2024
Конструктор сайтів - uCoz