"Шкільна планета". Всеукраїнський Інтернет-проект.Вівторок, 21.05.2024, 11:37

Вітаю Вас Гість | RSS

Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Категорії розділу
Англійська мова [0]
Німецька мова [0]
Французька мова [0]
Інформатика [0]
Історія [0]
Математика [0]
Музичне мистецтво [1]
Образотворче мистецтво [0]
Основи здоров'я [0]
Природознавство [11]
Світова література [0]
Трудове навчання [0]
Українська мова [0]
Українська літераура [3]
Фізична культура [0]
Варіативна складова [0]

Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Середня школа. 5 клас. » Природознавство

Методи вивчення природи. Організація спостережень за тілами живої та неживої природи
Тема 1. Методи вивчення природи. Організація спостережень за тілами живої та неживої природи
УМ1. Методи вивчення природи. Організація спостережень за тілами живої та неживої природи.
Мета: навчальна: знайомити учнів із методами пізнання природи, а саме – спостереження, експеримент, вимірювання, формувати уміння і навички користуватися ними у повсякденному житті та для отримання нових знань; розвивальна: сприяти розумінню ролі природничих знань у повсякденному житті людини, обґрунтовувати цінність знань з природознавства; виховна: виховувати повагу до наукових надбань людства
Обладнання: підручники, зошити, дошка з написаними матеріалами для уроку, надруковані на кожну парту тести по перевірці домашнього завдання.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Вчитель продовжує знайомитися з учнями класу, повідомляє про необхідність мати на уроках природознавства постійно зошити, підручники, щоденники. Робить  зауваження щодо ведення зошитів (після перевірки їх минулого тижня)
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ  ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ.
1. Пригадаймо, що ви дізналися на уроках природознавства минулого тижня. Прийом «Бліцопитування» з використанням питань до §1,2 підручника.
2. Тестові завдання по матеріалу §1,2 підручника (записати правильні відповіді в зошиті):
1) Природа – це все, що створила людина; усе, що виникло навколо нас без втручання людини; все живе і неживе навколо нас.
2) Природничі науки (3 відповіді): математика, географія, біологія, історія, фізкультура, фізика
3) Сукупність знань про природу: географія; фізика; природознавство
4) Джерела інформації (2): енциклопедії, прилади, Інтернет, речовини
5) Інтернет – це: комп’ютер; всесвітня комп’ютерна мережа; системний блок; монітор
6) До джерел знань про природу можна віднести (2): довідники; атласи; комп’ютерна миша; клавіатура
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.
Прийом «Дивуй». З давніх часів люди спостерігали за повенями чи паводками на різних річках, за небесними тілами. При цьому вони часто не могли пояснити причини природних явищ і часто пояснювали їх дією надприродних сил чи богів. Поступово з накопиченням знань про природу люди знаходили природні пояснення різних явищ, а згодом почали свідомо використовувати різні методи вивчення природи.
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Вивчення матеріалу за планом §3 підручника:
1. Метод – спосіб пізнання природи.
2. Методи вивчення природи: спостереження, експеримент, вимірювання.
3. Спостереження – пізнання тіл і явищ природи у звичних для них умовах існування за допомогою органів чуття.
4. Експеримент – це вивчення тіл і явищ у спеціально створених умовах.
5. Вимірювання – зіставлення або порівняння з еталоном.
6. Еталон – це мірило, зразок.
7. Еталони та одиниці вимірювання певних характеристик (ст.13).
8. Організація спостережень (правила) – ст. 14.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Бесіда за питаннями до §3 підручник (ст.15).
2. Розгляд окремих завдань 1-2 «Станьте дослідниками природи»(ст. 14-15) з пропозицією виконати окремі ці завдання або подібні інші дома, наприклад завдання на тривалість власного нічного сну або сну домашньої тварини протягом тижня.
День тижня
Початок сну
(вечір), год. і хв.
Кінець сну
(ранок), год. і хв.
Тривалість сну
в год. і хв.
Загальна
кількість
часу протягом
семи днів,
год. і хв.
Середня тривалість сну протягом доби
(розділити загальну кількість на 7),
год. і хв.
П’ятниця



Субота



Неділя



Понеділок



Вівторок



Середа



Четвер







Джерело: http://-
Категорія: Природознавство | Додав: Никки (26.02.2014) | Автор: Португальський Олександр E W
Переглядів: 938 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Пошук

Час


Copyright //shkilnaplaneta.ucoz.ru © 2024
Конструктор сайтів - uCoz