Тема 1. Методи вивчення природи. Організація спостережень за тілами живої та неживої природи УМ1. Методи вивчення природи. Організація спостережень за тілами живої та неживої природи. Мета: навчальна: знайомити учнів із методами пізнання природи, а саме – спостереження, експеримент, вимірювання, формувати уміння і навички користуватися ними у повсякденному житті та для отримання нових знань; розвивальна: сприяти розумінню ролі природничих знань у повсякденному житті людини, обґрунтовувати цінність знань з природознавства; виховна: виховувати повагу до наукових надбань людства Обладнання: підручники, зошити, дошка з написаними матеріалами для уроку, надруковані на кожну парту тести по перевірці домашнього завдання. І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Вчитель продовжує знайомитися з учнями класу, повідомляє про необхідність мати на уроках природознавства постійно зошити, підручники, щоденники. Робить зауваження щодо ведення зошитів (після перевірки їх минулого тижня) ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ. 1. Пригадаймо, що ви дізналися на уроках природознавства минулого тижня. Прийом «Бліцопитування» з використанням питань до §1,2 підручника. 2. Тестові завдання по матеріалу §1,2 підручника (записати правильні відповіді в зошиті): 1) Природа – це все, що створила людина; усе, що виникло навколо нас без втручання людини; все живе і неживе навколо нас. 2) Природничі науки (3 відповіді): математика, географія, біологія, історія, фізкультура, фізика 3) Сукупність знань про природу: географія; фізика; природознавство 4) Джерела інформації (2): енциклопедії, прилади, Інтернет, речовини 5) Інтернет – це: комп’ютер; всесвітня комп’ютерна мережа; системний блок; монітор 6) До джерел знань про природу можна віднести (2): довідники; атласи; комп’ютерна миша; клавіатура ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ. Прийом «Дивуй». З давніх часів люди спостерігали за повенями чи паводками на різних річках, за небесними тілами. При цьому вони часто не могли пояснити причини природних явищ і часто пояснювали їх дією надприродних сил чи богів. Поступово з накопиченням знань про природу люди знаходили природні пояснення різних явищ, а згодом почали свідомо використовувати різні методи вивчення природи. ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Вивчення матеріалу за планом §3 підручника: 1. Метод – спосіб пізнання природи. 2. Методи вивчення природи: спостереження, експеримент, вимірювання. 3. Спостереження – пізнання тіл і явищ природи у звичних для них умовах існування за допомогою органів чуття. 4. Експеримент – це вивчення тіл і явищ у спеціально створених умовах. 5. Вимірювання – зіставлення або порівняння з еталоном. 6. Еталон – це мірило, зразок. 7. Еталони та одиниці вимірювання певних характеристик (ст.13). 8. Організація спостережень (правила) – ст. 14. V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 1. Бесіда за питаннями до §3 підручник (ст.15). 2. Розгляд окремих завдань 1-2 «Станьте дослідниками природи»(ст. 14-15) з пропозицією виконати окремі ці завдання або подібні інші дома, наприклад завдання на тривалість власного нічного сну або сну домашньої тварини протягом тижня. День тижня | Початок сну (вечір), год. і хв. | Кінець сну (ранок), год. і хв. | Тривалість сну в год. і хв. | Загальна кількість часу протягом семи днів, год. і хв. | Середня тривалість сну протягом доби (розділити загальну кількість на 7), год. і хв. | П’ятниця |
|
|
| Субота |
|
|
| Неділя |
|
|
| Понеділок |
|
|
| Вівторок |
|
|
| Середа |
|
|
| Четвер |
|
|
|
|
|
Джерело: http://- |