№ | Тема уроку | Дата | Д/з |
І СЕМЕСТР вступ (5 годин) |
1. | Науки, що вивчають природу. | | |
2. | Методи вивчення природи. | | |
3. | Практичне заняття № 1 Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів. | | |
4. | Обладнання для вивчення природи. Практичне заняття № 2 Ознайомлення з простим обладнанням для природничонаукових спостережень та дослідів. | | |
5. | Урок узагальнення та систематизації знань | | |
РОЗДІЛ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС (14 годин) |
6. | Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання. | | |
7. | Практична робота №1 Вимірювання маси та розмірів різних тіл. | | |
8. | Речовини. Фізичні властивості речовин. | | |
9. | Властивості твердих тіл, рідин і газів. | | |
10. | Атоми і хімічні елементи. | | |
11. | Молекули. Рух молекул. Дифузія. | | |
12. | Різноманітність речовин. Поняття про прості та складні речовини, неорганічні та органічні речовини. | | |
13. | Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей. | | |
14. | Практичне заняття № 3 Розділення сумішей фільтруванням. | | |
15. | Явища природи. | | |
16. | Фізичні явища, їх різноманітність. | | |
17. | Хімічні явища, їх ознаки. Горіння. Гниття. | | |
18. | Повторюваність явищ. Взаємозв’язок явищ у природі. | | |
19. | Урок узагальнення та систематизації знань | | |
РОЗДІЛ ІІ. ВСЕСВІТ (11 годин) |
20. | Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил. | | |
21. | Поняття сузір’я. Значення зоряного неба в історії людства. Практичне заняття №4 Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба. | | |
22. | Небесні тіла. | | |
23. | Зоря – самосвітне небесне тіло. | | |
24. | Відмінності між зорями. Міжзоряний простір. | | |
25. | Планети та планетні системи. Відмінності між планетами. | | |
26. | Сонячна система. | | |
27. | Зоряні системи – галактики. Відмінності між галактиками. | | |
28. | Скупчення галактик. Всесвіт та його складові. | | |
29. | Людина і Всесвіт. Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень. | | |
30. | Урок узагальнення та систематизації знань | | |
РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ |
Тема 1. Земля як планета(16 годин) |
31. | Гіпотези та сучасні уявлення про виникнення Землі. | | |
32. | Форма і розміри Землі. Внутрішня будова Землі. | | |
33. | Рухи Землі. Пори року. | | |
34. | Місяць – супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення. | | |
35. | Способи зображення Землі. Масштаб. | | |
36. | Практичне заняття № 5 Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, меридіанів, півкуль. | | |
37. | Практичне заняття № 6 Знаходження на карті та глобусі материків і частин світу; географічних об’єктів. | | |
38. | Ґрунт, його значення. Утворення ґрунту. | | |
39. | Властивості ґрунту. Догляд за ґрунтом. | | |
40. | Повітря – суміш газів. Значення повітря. Властивості повітря. | | |
41. | Вода на Землі. Властивості води. | | |
42. | Три стани води. Кругообіг води. | | |
43. | Вода – розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. | | |
44. | Розчини в природі. Значення води у природі. | | |
45. | Використання води людиною. | | |
46. | Урок узагальнення та систематизації знань | | |
Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів (15 годин) |
47. | Організм і його властивості. Клітинна будова організмів. | | |
48. | Різноманітність організмів: Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії. | | |
49. | Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. | | |
50. | Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи. | | |
51. | Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища. | | |
52. | Різноманітність середовищ життя. Наземно-повітряне середовище, пристосування живих організмів до життя у ньому. | | |
53. | Водне середовище життя. Пристосування організмів до життя у воді. | | |
54. | Ґрунтове середовище життя. Пристосування організмів до життя у ґрунті. | | |
55. | Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами. | | |
56. | Співіснування організмів. Угруповання організмів. Екосистеми. | | |
57. | Рослинний і тваринний світ своєї місцевості. | | |
58. | Практичне заняття №7 Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості | | |
59. | Практичне заняття № 8 Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів- визначників. | | |
60. | Екскурсія (відповідно до місцевих умов) до зоопарку, живого куточку, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо. | | |
61. | Урок узагальнення та систематизації знань | | |
Тема 3. Людина на планеті Земля (6 годин) |
62. | Людина – частина природи. Зв’язок людини з природою. | | |
63. | Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини. | | |
64. | Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів). | | |
65. | Охорона природи. Червона книга України. | | |
66. | Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі. | | |
67. | Практична робота №2 Складання Червоної книги своєї місцевості. | | |
68. | Підсумковий урок за ІІ семестр | | |
69. | Повторення та узагальнення вивченого | | |