Тема 1. Науки, що вивчають природу. УМ1. Науки, що вивчають природу. Мета: навчальна: повторити, узагальнити та систематизувати знання про компоненти природи та їхні взаємозв’язки, надані учням у початковій школі, сформувати загальні уявлення про природничі науки, об’єкти їхнього вивчення, внесок у вивчення природи; розвивальна:сприяти розумінню ролі природничих знань у повсякденному житті людини, розвивати допитливість, спостережливість; виховна: виховувати відповідальність за майбутнє природи Обладнання: підручники, зошити, бібліотечні книги по темі уроку, дошка з написаними матеріалами для уроку. І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Вчитель продовжує знайомиться з учнями класу, повідомляє про необхідність мати на уроках природознавства постійно зошити, підручники, щоденники. Учні підписують свої робочі зошити за зразком на дошці. ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ. Пригадаймо, що ви дізналися на уроках природознавства в початковій школі. Учні по черзі коротко роблять свої повідомлення (прийом «Мікрофон»). ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ. Сьогодні ми встановимо значущість природничих знань для розуміння світу, ознайомимося з науками, які вивчають довкілля, живу і неживу природу. Науки про природу утворюють групу природничих наук. ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Вивчення матеріалу за планом §1 підручника: 1. Природа – усе, що оточує людину і виникло без її втручання. 2. Цілісність природи полягає у тому, що всюди діють закони природи, наприклад, сила тяжіння діє на всі компоненти живої і неживої природи. 3. Природничі науки: фізика, біологія, хімія, географія, астрономія, екологія. 4. Люди, професія яких пов’язана з природничими науками: фізики, біологи, хіміки, географи, астрономи, екологи. 5. Загальне знайомство з кожною окремою наукою. V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 1. Бесіда за питаннями до §1 підручник (ст. 9). 2. Заповнити у зошиті схему «Науки про природу»
Джерело: http://- |